افزایش طول تاج دندان

افزایش طول تاج کراون لنتنیگ

عمل جراحی افزایش طول تاج دندان (Crown Lengthening) در مواردی که لیفت لثه امکان پذیر نمی باشد، استفاده می شود. در این بخش به توضیح این روش می پردازیم.

لثه در محل رویش دندان ها از دو قسمت لثه آزاد و لثه چسبیده تشکیل شده است. حداقل ارتفاع لثه آزاد باید ۲mm باشد. اگر ارتفاع لثه آزاد بیش از ۲mm باشد، برای متقارن شدن لثه ها و اصلاح لبخند از روش لیفت لثه استفاده می گردد. اگر ارتفـاع لثه آزاد بیـش از ۲mm نبـاشد بایـد لثه با عمل جراحی کنار زده شـود و استخوان فک در محـل رویـش دندان ها برداشته شده، سپس لثه به میزانی که برای ایجاد یک لبخند زیبا لازم است، برداشته شود و در محل قبلی خود بخیه شود. به این روش عمل افزایش طول تاج دندان یا کراون لنتنینگ گفته می شود.

افزایش طول تاج دندان فقط یک عمل زیبایی نیست. کراون لنتنیگ همچنین در مواقعی که دندان در ناحیه زیر لثه پوسیدگی داشته باشد انجام می شود. برای دسترسی به پوسیدگی زیر لثه این جراحی اجتناب ناپذیر است.

بعد از انجام جراحی افزایش طول تاج، دوران نقاهت حدود سه هفته می باشد. پس از طی شدن این زمان، می توان از هر روش زیبایی دیگری مانند ونیر کامپوزیت یا لمینیت روی دندان ها استفاده نمود.

در صورتیکه در مورد این جراحی سوالی دارید حتما با ما تماس بگیرید. اگر لبخند شما لبخند لثه ایست با رزرو وقت ویزیت رایگان ما به شما خواهیم گفت که شما احتیاج به جراحی کراون لنتنینگ دارید یا با عمل لیفت لثه لبخندتان زیباتر خواهد شد. شما می توانید در واتسپ از خدمات مشاوره آنلاین و رایگان ما استفاده نمایید. برای اطلاع از قیمت جراحی افزایش طول تاج دندان به صفحه تعرفه ها سر بزنید.

 

لطفا امتیاز دهید!

نظرات شما